Vanspor Kulüp Başkanı Erol Temel, yaklaşan kongre öncesi önemli açıklamalarda bulundu. Bu dönem aday olmayacağını duyuran Temel, kulübün borç durumu, transfer tahtası ve tesis projeleri hakkında kamuoyunu bilgilendirdi.
“BU DÖNEM ADAY OLMAYACAĞIM”
Vanspor Kulüp Başkanı Erol Temel, yapılacak kongrede başkanlığa yeniden aday olmayacağını açıkladı. Kulübün mali yükünü büyük ölçüde hafifleten Temel, "Şahsım olarak kendi dairemi ipotek ettim, borçları aydan aya ödüyorum. Yeni yönetim gelene kadar bu sorumluluğu taşımaya devam edeceğim," dedi.
KULÜBÜN TOPLAM BORCU 85 MİLYON TL
Temel, kulübün toplam borcunun 80-85 milyon TL civarında olduğunu belirterek, “2025-2026 sezonunda TFF ve yayın gelirleri ve SSK borcundan kaynaklı bir borç vardı dönemin Valisi'nin desteğiyle kapatacağız,” dedi. Aday olacak kişilere de seslenen Temel, “Bu kadar emeğe karşı, göreve talip olan bir kişinin 15-20 milyon lirayı cebinden harcaması gerektiğine inanıyorum,” diye konuştu.
“TRANSFER TAHTASI 12-13 MİLYONLA AÇILABİLİR”
Transfer tahtasının şu an kapalı olduğunu ifade eden Temel, 12-13 milyon TL’lik bir ödeme ile bu sorunun çözülebileceğini belirtti. “Eğer devam edersem, 9-10 futbolcu kemik kadroda kalacak. Ayrıca dışardan hocalarla da temaslarımız sürüyor,” açıklamasında bulundu.
STAT VE TESİS PROJELERİ HIZ KAZANIYOR
Stat konusunda da bilgi veren Temel, yeni stadyum projesi tamamlanana kadar mevcut stadın TFF 1. Lig standartlarına uygun hale getirileceğini söyledi. Mevcut tesislerin ise 20 gün içinde sonuçlanacak bir ihale sürecinde olduğunu belirtti. Temel, “Takım Van’da kamp yapacak. Antrenmanları sahasında yapıp, konaklamayı başka bir noktada sağlayacağız,” dedi.
“TARAFTAR BU TAKIMIN OLMAZSA OLMAZIDIR”
Taraftarlara özel bir teşekkür ile seslenen Erol Temel, “Benim en büyük gücüm taraftar oldu. Beni hep motive ettiler. Bu kentin başka Vanspor’u yok. İş insanları, siyasetçiler, taraftarlar, herkes bu takımın etrafında birleşmeli,” çağrısında bulundu.
“YENİ YÖNETİM SADECE GELİP YÖNETMESİN, ELİNİ TAŞIN ALTINA KOYSUN”
Yeni yönetimden sadece kulübü yönetmesini değil, maddi anlamda da destek olmasını isteyen Temel, “İlçe takımları bile kendi takımlarına sahip çıkıyor. Biz neden çıkmayalım? Vanspor hepimizin takımı,” ifadelerini kullandı.