Kentte son dönemde görülen kuduz vakalarına karşı harekete geçen İpekyolu Belediyesi Veteriner İşleri Müdürlüğü ekipleri, Arıtoprak Mahallesi'nde çalışma başlattı.
Ekipler, mahallede vatandaşlara kuduz hastalığı ve alınması gereken önlemler hakkında bilgilendirme yaptı. Hayvan sahipleri, mahalle imamı ve vatandaşlar evlerinde ziyaret edilerek uyarılırken, mahalleye hayvan giriş ve çıkışları da yasaklandı.
İpekyolu Belediyesi Veteriner İşleri Müdürlüğü Saha Şefi Şaban Bor, mahallede tespit edilen vakayla ilgili bilgi verdi.
Bor, kuduz tespit edilen köpeğin daha önce bir tilkiye saldırdığını belirterek, "Köpek yaklaşık iki gün sonra kuduz belirtileri göstermeye başladı. Kendini ısırması ve iki koyuna saldırmasının ardından ekiplerimiz müdahale etti. Yapılan test sonucunda kuduz pozitif çıktı. Bunun üzerine mahalle karantina bölgesi ilan edildi" dedi.
Vatandaşları özellikle sahipsiz hayvanlarla temas konusunda uyaran Bor, çocukların kedi ve köpeklerle temas ederken dikkatli olması gerektiğini söyledi.
Bor, herhangi bir ısırma veya tırmalama durumunda temas edilen bölgenin bol su ve sabunla yıkanması, ardından vakit kaybetmeden sağlık kuruluşuna başvurulması gerektiğini ifade etti.
İpekyolu Belediyesi Veteriner İşleri Müdürlüğü ekiplerinin kırsal ve merkez mahallelerde çalışmalarını sürdürdüğü belirtildi.




