Van'daki Dilkaya Deltası Doğa Sporlarının Yeni Merkezi Oldu
Van'daki Dilkaya Deltası Doğa Sporlarının Yeni Merkezi Oldu
İçeriği Görüntüle

Van Yüzüncü Yıl Üniversitesi Yaban Hayvanları Koruma ve Rehabilitasyon Merkezi, Van ve Bitlis kırsalından getirilen 6 tilki ve 3 kurt yavrusunu koruma altına alarak rehabilitasyon sürecine aldı.


Van Yüzüncü Yıl Üniversitesi Yaban Hayvanları Koruma ve Rehabilitasyon Merkezi, Van ve Bitlis kırsalından getirilen 3 farklı aileye ait 6 tilki ve 3 kurt yavrusunu koruma altına aldı. Doğa Koruma ve Milli Parklar (DKMP) 14. Bölge Müdürlüğü sorumluluk alanında yer alan Van, Bitlis, Muş ve Hakkari’den getirilen yavruların bakım ve tedavi süreçleri merkezde yürütülüyor. Son olarak Bitlis ve Van’dan getirilen kurt ve tilki yavruları, avcılarca yaralanma, annesiz kalma veya doğal nedenlerle yaşam mücadelesi verememe durumları nedeniyle merkeze ulaştırıldı. Yavruların sağlık kontrolleri merkezde yapıldı. Merkezde koruma altına alınan yavruların beslenme, bakım ve sağlık kontrolleri uzman ekipler tarafından düzenli olarak gerçekleştiriliyor. Yavrular, doğal yaşam alanlarına dönebilecek olgunluğa ulaşana kadar merkezde korunuyor. Süreci tamamlayan hayvanlar daha sonra yeniden doğal ortama bırakılıyor.

Van YYÜ Yaban Hayvanları Koruma ve Rehabilitasyon Merkezi Müdürü Prof. Dr. Lokman Aslan, merkezin her yıl olduğu gibi bu yıl da bahar sezonunda yaban hayvanlarına ev sahipliği yaptığını belirterek, "Bahar sezonunda genellikle üremenin başlaması ve üreme sezonu olması vesilesiyle yaban hayattaki tutunamayan, öksüz olan, yetim olan yaban hayvanları da merkezimize gelmekte. Bir nevi merkezimiz onlara kreş hizmeti vermektedir. Her sene bahar sezonunda olduğu gibi bu sene de merkezimize bahar sezonunda yaban hayvanları geldi. Eskiden tek bir ailede 5 hayvan gelirken, şimdi ayrı ayrı 3 ailenin yavruları; Bitlis'ten ve Van ilinden geldi. Bu bize şunu gösteriyor: Yaban hayvanlarının sahasına artık çok girildiği ya da yaban hayvanlarının ekolojik dengede insanın kendi yaşam alanını, insanlara daha yakın bir tercih yerleşmeye başladılar" diye konuştu.

Kurt-5

“Hasta hayvanlar için DKMP’ye verilmeli”
Hayvanlara yapılacak en büyük iyiliğin onları doğal ortamlarında bırakmak olduğunu dile getiren Aslan, "insanlar herhangi bir yavru gördüğü zaman etrafta hemen merkezimize veya bir yere haber etmekte. Bu da doğadan kopmanın bir sebebi olmakta. Aslında gördükleri yaban hayvanı yavrusunu kendileri alıp getirip oradan koparmak yerine; bir doğa korumaya haber edilmeli ve Doğa Koruma Milli Parklardaki uzman arkadaşlar gidip bakmalı. Eğer hayvanda dehidrasyon yoksa, hastalık yoksa; uzaktan gözlemleyerek hayvanların alınmaması gerekir. Hayvanlara yapılacak en büyük iyilik onları doğada bırakmak ve habitatın bozulmadan ekolojik dengenin bozulmadan devam etmesidir. Ama biz oradan kurt yavrusunu, tilki yavrusunu aldığımız zaman, doğadan kopardığımız zaman; onun hem doğal hayata tutunması zorlaşmakta hem de rehabilitasyon aşamasında burada büyük emekler sarf edilmekte" diye konuştu.

Kurt-5

Kaynak: İHA