Edinilen bilgilere göre, Arıtoprak Mahallesi’nde tespit edilen köpek önce bir tilkiye saldırdı, ardından kısa süre içerisinde kuduz belirtileri göstermeye başladı. Köpeğin kendini ısırması ve iki koyuna saldırmasının ardından ekipler tarafından müdahale edildi. Yapılan laboratuvar testlerinde köpeğin kuduz olduğu tespit edildi.
Vaka sonrası İpekyolu Belediyesi Veterinerlik İşleri Müdürlüğü tarafından mahallede geniş çaplı önlemler alındı. Bölge karantina altına alınırken, hayvan hareketliliği tamamen durduruldu. Ekipler ayrıca mahalle sakinlerini tek tek ziyaret ederek kuduz hastalığı ve alınması gereken önlemler konusunda bilgilendirme yaptı.
İpekyolu Belediyesi Veterinerlik İşleri Müdürlüğü Saha Şefi Şaban Bor, yapılan çalışmalarla ilgili bilgi verdi. Bor, “Arıtoprak Mahallesi’nde bir kuduz vakasıyla karşılaştık. Yapılan test sonucunda pozitif sonuç alındı ve mahalle karantina bölgesi ilan edildi. Hayvan giriş çıkışları yasaklandı. Vatandaşlarımızı da hastalık hakkında bilgilendirdik” dedi.
Şaban Bor, özellikle çocukların sahipsiz hayvanlarla temas etmemesi gerektiğini vurgulayarak, olası ısırık veya tırmalama durumlarında bölgenin bol su ve sabunla yıkanması ve vakit kaybetmeden sağlık kuruluşuna başvurulması gerektiğini ifade etti.
Yetkililer, İpekyolu Belediyesi Veterinerlik İşleri Müdürlüğü ekiplerinin kırsal ve merkez mahallelerde 7/24 sahada çalışmalarını sürdürdüğünü belirtti.