AK Parti Van Milletvekili Kayhan Türkmenoğlu, Türkiye Büyük Millet Meclisi (TBMM) Genel Kurulu’nda yaptığı konuşmada, Türkiye’nin sağlık alanında son yıllarda gerçekleştirdiği yatırımları ve Van’da devam eden projeleri anlattı. Sağlıkta elde edilen başarıların insanı merkeze alan bir anlayışın ürünü olduğunu belirten Türkmenoğlu, Van’ın sağlık altyapısının her geçen gün daha da güçlendiğini ifade etti.

“VAN BUGÜN SAĞLIKTA ÖNEMLİ BİR DÖNÜŞÜM YAŞAMAKTADIR”
TBMM Genel Kurulu kürsüsünde konuşan Türkmenoğlu, sağlık alanında Türkiye’nin önemli bir başarı hikâyesi yazdığını belirterek, bu dönüşümün Van’a da yansıdığını söyledi. Türkiye genelindeki sağlık yatırımlarına dikkat çeken Türkmenoğlu, “AK Parti iktidarlarımız döneminde Türkiye genelinde yatak sayısını 270 binin, hekim sayısını ise 210 binin üzerine çıkardık. 1,5 milyona ulaşan sağlık ordumuz ve 7 bine yaklaşan ambulans sayımızla vatandaşlarımıza kesintisiz hizmet sunuyoruz. Sayısı 30'a ulaşan şehir hastanelerimiz, bugün dünyada örnek gösterilen bir başarı hikâyesidir” dedi.
“VAN SAĞLIKTA ÖNEMLİ BİR DÖNÜŞÜM YAŞIYOR”
Van’ın sağlık alanında önemli bir noktaya ulaştığını ifade eden Türkmenoğlu, “Van bugün sağlıkta önemli bir dönüşüm yaşamaktadır. İlimizde yatak kapasitesi 3 bine, yoğun bakım yatak sayısı ise 600'e yükselmiştir. Hedefimiz 6 bin yatak kapasitesine ulaşmaktır. 10 bine yaklaşan sağlık çalışanımızla hemşehrilerimize kesintisiz hizmet sunarken, tam donanımlı 95 ambulansımız da yılın her günü görev yapmaktadır” diye konuştu.

“TÜRKİYE SAĞLIKTA DÜNYAYA ŞİFA DAĞITIYOR”
Türkiye’nin sağlık turizmindeki başarısına da değinen Türkmenoğlu, Van Bölge Eğitim ve Araştırma Hastanesi’nde yaşanan dikkat çekici bir örneği paylaştı. İran asıllı İngiliz vatandaşı ve İngiltere’de tanınmış bir şef olan Hüseyin Şahnaz’ın sağlık hizmetlerinden duyduğu memnuniyeti anlatan Türkmenoğlu, “Kendisi, bir rahatsızlığı nedeniyle Van Bölge Eğitim ve Araştırma Hastanemize başvurdu. Tüm muayene ve işlemlerinin yalnızca bir saat yirmi dakika içerisinde eksiksiz şekilde tamamlandığını görünce hayranlığını şu sözlerle dile getirdi: ‘Bu kalitede ve hızda bir hizmeti İngiltere'de ya da Avrupa'nın herhangi bir ülkesinde alamazsınız. Burada yaşayan insanları çok kıskanıyorum çünkü bir sağlık sorununu birkaç saat içinde çözüp evlerine dönebiliyorlar’” ifadelerini kullandı. Türkmenoğlu, “İşte yabancı bir misafirimizin dile getirdiği bu tablo, sağlık sistemimizin ulaştığı gücün canlı bir kanıtıdır” dedi.
VAN’DAKİ SAĞLIK YATIRIMLARI SÜRÜYOR
Kentte sağlık yatırımlarının hız kesmeden devam ettiğini belirten Türkmenoğlu, yapımı süren ve planlanan projeler hakkında da bilgi verdi. Türkmenoğlu, “800 yataklı Van Şehir Hastanemizin yapımı devam ediyor. 75 yataklı Başkale Devlet Hastanesi ile 150 yataklı Muradiye Devlet Hastanesi'ni yakın zamanda hizmete açacağız. 150 yataklı Erciş Devlet Hastanesi ve 150 yataklı Bostaniçi Devlet Hastanesi'nin ihaleleri gerçekleştirildi. Edremit ve Özalp ilçelerimizde diş hastaneleri kuruyoruz” dedi. Geleceğe yönelik yatırımların da sürdüğünü kaydeden Türkmenoğlu, “Tuşba'da 100 yataklı, Edremit'te ise 500 yataklı hastanelerimizin proje çalışmaları sürüyor” ifadelerini kullandı.
AİLE SAĞLIĞI MERKEZLERİNİN SAYISI ARTIRILACAK
Koruyucu sağlık hizmetlerine büyük önem verdiklerini belirten Türkmenoğlu, aile sağlığı merkezleri ve sağlıklı hayat merkezlerinin sayısının artırıldığını söyledi. Türkmenoğlu, “Bu kapsamda yıl sonuna kadar ilimizdeki aile sağlığı merkezi sayısı 104'e, sağlıklı hayat merkezi sayısı ise 10'a ulaşmış olacak” dedi.

“VAN’I BÖLGENİN ŞİFA MERKEZİ YAPMAYA KARARLIYIZ”
Van’ın her branşta sunduğu sağlık hizmetleriyle bölgesel bir merkez olma yolunda ilerlediğini vurgulayan Türkmenoğlu, kentin artık geniş bir coğrafyaya şifa dağıtan bir sağlık üssü haline geleceğini ifade etti. Konuşmasının sonunda sağlık çalışanlarına teşekkür eden Türkmenoğlu, “Van’da gecesini gündüzüne katarak vatandaşlarımıza hizmet sunan sağlık çalışanlarımıza şükranlarımı sunuyorum. Bu büyük yatırımların Van halkına hayırlı olmasını diliyorum” dedi.
Türkmenoğlu, Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan’ın liderliğinde sağlık yatırımlarını sürdürmeye devam edeceklerini belirterek, “Van’ı bölgenin şifa merkezi yapmaya kararlıyız” sözleriyle konuşmasını tamamladı.




